Kenalan Cinta

Wednesday, November 4, 2009

Rahsia Di sebalik Warna Bunga Ros


Hati sering tertanya-tanya apakah maksud warna bunga ros yang pernah diterima. Apakah ia melambangkan rasa kasih, cinta, simpati ataupun sekadar teman biasa?

Sebenarnya bunga ros mempunyai pelbagai warna yg mengandungi maksud tersirat. Takut nanti tersalah andaian diri sendiri yang malu. Di sini adalah andaian banyak pihak tentang maksud tersirat di sebalik warna bunga ros.

Bunga Ros Merah: Si dia mencintaimu setulus hati dan ingin bersama selamanya.

Bunga Ros Kuning: Si dia mahu kamu menjadi sahabatnya atau ia menandakan perasaan cemburu terhadap kamu

Bunga Ros Putih: Rasa cinta yang ada dalam dirinya adalah cinta sejati dan sesuci ros putih itu.

Bunga Ros Merah Jambu: Kamu adalah cinta pertama si dia dan ini menjadi rahsianya sejak sekian lama. Maknanya kamu adalah insan yang menjadi idamannya selama ini.

5 comments:

zaradgreat said...

suka ros pink!!! heeeeeeee----

LORD ZARA 札拉 said...

ku nak ros biru~
pernah dapat ros pink, merah~
dari kawan2 time konvo~

hahaha~

Angeline said...

yelah time konvo mmg best..dpt bunga je..hehehe

DaHLia said...

hmm beshnye kalo dpt bunga....

Anonymous said...

haritu bagi bunga ros merah kat awek, tapi dah break dah sbb dia tak dapt lupakan ex dia -.- tapi skrg masih berkawan lagi dgan dia, cuma kwn biasa, tapi baguslahh mybe dulu sbb tak kenal hati budi lama sgt kot.. dia pun nak kawan balik mcm dulu, rapat tau.. rindu dia, muehehe..

Blog Widget by LinkWithin