Kenalan Cinta

Thursday, July 2, 2009

Tip Suami Isteri - Cari Alternatif Kekal Bahagia


Bercinta sering mengundang pelbagai perasaan. Ada juga yang mengatakan, betapa indahnya percintaan kerana segalanya bagaikan penuh kenikmatan.

Apapun, tidak semua diimpikan akan tercapai apabila dua insan daripada latar berbeza tidak mencapai kesepakatan, kurang memahami selain tiada lagi persefahaman.

Lebih membuatkan hati terluka apabila pasangan berlaku curang. Baik wanita mahupun lelaki, kecurangan boleh berlaku disebabkan beberapa faktor, antaranya:

- Kurang benteng keimanan. Jika sifat mata keranjang tidak dibentengi keimanan, sudah pasti menimbulkan peluang untuk berlaku curang.

- Kadangkala, lelaki jatuh cinta pada wanita yang se akan-akan ibunya. Dia jatuh cinta kerana menganggap wanita itu akan berkelakuan seperti ibunya.

Namun harapan tinggal harapan apabila isterinya tidak seperti yang diharapkan lantas suami cuba mencari yang lain.

- Suami rasa tersingkir. Isteri mungkin tidak cukup masa melayan suami kerana lebih banyak memberi perhatian pada anak lantas suami mungkin berasa dirinya tidak lagi di perlukan.
- Hasrat biologi yang tidak dipenuhi oleh pasangan dalam kehidupan rumah tangga mungkin membawa akibat buruk jika tidak diselesaikan segera termasuk masalah ketidak puasan dalam hubungan seksual.
- Kebosanan boleh menyebabkan suami kadangkala rasa tidak puas dengan rutin hidup seharian. Dia mungkin mahu mencuba sesuatu yang baru sehingga kadangkala terjebak dalam situasi yang tidak sepatutnya.

Pasangan harus mencari alternatif supaya kebahagiaan dapat dipertahankan. Memberi peluang kedua kepada suami curang mungkin langkah terbaik.

Isteri juga harus berubah sikap kerana tidak semua ke salahan berpunca daripada suami.

- Jika senang bercerita dengan teman, amalkan sikap bercerita dengan pasangan. Jadilah seorang yang suka men dengar, menerima dan menunjukkan minat pada setiap perkara yang diminati pasangan.
- Berkasih sayang antara aspek penting dalam kebahagiaan rumah tangga. Ia tidak semestinya diucapkan dengan ka ta-kata, sebaliknya boleh dizahirkan dengan perbuatan.
- Ambil berat. Bertimbang rasa pada pasangan kerana sikap itu akan membuatkan pasangan anda lebih positif.

Luangkan masa menelefonnya biarpun hanya seketika. Berikan sokongan jika dia sedang bersedih atau panik....sumber: TENTANGCINTA

p/s: Menarik juga info d atas kan. Bg pdpt sy, kedua2 pihak perlulah sama2 usaha utk keharmonian rumahtangga msg2.....kekalkan kemesraan & kasih syg hingga akhir hayat serta mekarkan cinta dgn siraman keikhlasan. Moga sentiasa bahagia hendaknya.

1 comments:

Anonymous said...

[url=http://www.ganar-dinero-ya.com][img]http://www.ganar-dinero-ya.com/ganardinero.jpg[/img][/url]
[b]La mejor web sobre ganar dinero[/b]
Hemos encontrado la mejor guia en internet de como trabajo casa. Como nos ha sido de interes para nosotros, tambien les puede ser de interes para ustedes. No son solo formas de ganar dinero con su pagina web, hay todo tipo de formas para ganar dinero en internet...
[b][url=http://www.ganar-dinero-ya.com][img]http://www.ganar-dinero-ya.com/dinero.jpg[/img][/url]Te recomendamos entrar a [url=http://www.ganar-dinero-ya.com/]Ganar dinero[/url][url=http://www.ganar-dinero-ya.com][img]http://www.ganar-dinero-ya.com/dinero.jpg[/img][/url][/b]

Blog Widget by LinkWithin