Kenalan Cinta

Tuesday, November 20, 2012

Puisi: Engkaukah Pilihan Hatiku....Terbit Dalam Utusan Sarawak

Pagi ni saya dapat calling dari Dewan Bahasa Dan Pustaka Sarawak. Puisi yang saya email mereka bulan July yang lepas sudah disiarkan dalam Utusan Sarawak pada 28th October 2012.

Saya fikir tak akan keluar, biasalah puisi biasa2 je. Summit puisi ni ke Dewan Bahasa Dan Pustaka saja nak try je. Syukurlah diterima. Tapi sayang tak dapat beli news masa keluaran tu...kalau tak, dapatlah baca komen mengenai penyampaian puisi saya tu. Apa pun saya dapat saguhati RM40....oklah tu.




Engkaukah Pilihan Hatiku

Dulu aku kecewa
Bila cinta pertamaku pergi
Pergi jauh tanpa menoleh lagi
Meninggalkan kenangan indah & duka


Kini cinta kedua muncul
Menyapa lembut hatiku
Cuba memiliki cintaku
Namun payahku menerimanya


Tapi kegigihannya
Kejujuran & keikhlasan hatinya
Serba sedikit mencuri hatiku
Aku mula menyayanginya


Adakah dia pilihan hatiku
Aku masih mencari dia dihatiku
Mencari benih cinta yang tersembunyi
Sayang ada, cinta aku tak pasti


Aku masih perlukan ruang
Perlu masa untuk kepastian
Moga Tuhan memberi panduan
Dalam arah pilihan hidupku

Nukilanku.....RMH 
 
 Terbitan sebelumnya:
 

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin