Kenalan Cinta

Saturday, May 8, 2010

Ganjaran Pengorbanan Isteri & Ibu.....Bonda, Selamat Hari Ibu



Credit:Google
 
 
Selamat Hari ibu buat ibu2 di seluruh dunia terutamanya buat ibu saya. Terlalu banyak pengorbanan telah ibu lakukan, tak terkira nilainya. Diri ini tak mampu nak membalas segala perit & susah payah ibu sepanjang mendidik kami. Doa kami, moga ibu sentiasa sihat & ceria selalu.
 
 
Menjadi seorang ibu & isteri memang banyak pengorbanan yang perlu dilakukan. Namun setiap pengorbanan pastinya ada ganjaran yang diberi. Yang penting kita tulus & ikhlas melakukan tanggungjawab sebagai seorang ibu & isteri.


Berikut ganjaran pengorbanan isteri & ibu sebagai renungan bersama, semua ini adalah ganjaran oleh Allah s.w.t bagi yang ikhlas melaksanakannya dengan hati terbuka.

 
* PAHALA WANITA MENGANDUNG

Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah malaikat untuknya. Allah s.w.t. mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan daripadanya 1,000 kejahatan.


* PAHALA WANITA BERSALIN

Apabila seseorang perempuan mula sakit hendak bersalin, maka Allah s.w.t. mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah s.w.t.


* KELEBIHAN MELAHIRKAN ANAK

Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.


* KELEBIHAN MEYUSUKAN ANAK

Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.


* PAHALA MEMELIHARA ANAK

Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah s.w.t. memberikannya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah s.w.t.


* GANJARAN MENOLONG SUAMI

Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah s.w.t. memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya.


* GANJARAN WANITA SOLEHAH

Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.


* GANJARAN MENTAATI SUAMI

Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang di kehendaki dengan tidak berhisab.


* KELEBIHAN SEORANG IBU

Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.
 
 
Lakukan tanggungjawab anda sebagai seorang isteri & ibu sebaiknya & ikhlas keran Allah s.w.t. Mudahan kita semuanya dilindungi dari perkara tidak diingini. SELAMAT HARI IBU SEMUA.

9 comments:

Bardboo said...

slmt hari ibu juga...

LYaFRINA said...

amin...
sguh besar ganjarannya..

selamat hari ibu...
semoga kt menjadi y tbaik buat ank kita

Admin said...

yup...selamat hari ibu

Aduka said...

slmt ari ibu..
=)

Admin said...

selamat2...he3

Anonymous said...

You have hit the mark. In it something is also idea good, I support.

Anonymous said...

What do you wish to tell it?

Anonymous said...

You have hit the mark. I think, what is it excellent thought.

Anonymous said...

Just a very quick and dumb question, why does it take up more room to convert a AVI (about 1gb) to a DVD format taking up over 4gigs!!! The original is smaller, I have heard of shrinking or compressing the file, but if the original is small to start off with how can it expand it to over 4 gig, first the program ask to put it on two discs over 7 gig!!! I said fit on one. Does converting to DVD make it better quality? Thanks just trying to understand what is going on here I am using AVS Video converter...
[url=http://www.topvideoconverter.com/dvd-to-mpeg-converter/]dvd to mpeg converter[/url]

Blog Widget by LinkWithin