Kenalan Cinta

Sunday, January 2, 2011

10 Hadiah Utama yang Sering Dilupai Untuk Orang Tersayang

Nak hadiah yang paling berharga dalam hidup..:)


Kita ni kalau nak bagi hadiah kat member or orang tersayang, pasti cari hadiah sesuatu yang nampak or dapat dibeli dengan wang ringgit. Betul tak? Kalau tak beli, tak boleh ke? Just bagi hadiah lain yang tak perlukan sesen duit pun, hanya pemberian ikhlas dari hati. Dan hadiah yang macam nilah yang sering kita lupai. Apakah hadiah yang sering dilupai itu?


Ini dia...... senarai 10 hadiah yang paling senang dan sesuai diberikan kepada sesiapa sahaja yang kita kasihi ~ ibu, bapa, suami, isteri, saudara-mara, anak dan sebagainya. Contoh di bawah ini lebih menjurus kepada hubungan lelaki-wanita, sila ubahsuai jika ditujukan kepada orang lain. Pilihlah satu atau pun semua.


1. Hadiah Mendengar: Berikan hadiah ini kepada yang memerlukan, dan kamu hendaklah benar-benar mendengar apa yang dikatakan. Jangan mencelah, jangan berangan-angan dan jangan merancang bagaimana kamu hendak membalas.


2. Hadiah Tanda Kasih: Jangan kedekut memberikan pelukan, ciuman dan ramasan tangan. Biarkan tanda-tanda kecil ini tunjukkan kasih dan sayang yang ada di dalam diri kamu.



3. Hadiah Sehelai Nota: Ia mungkin ringkas seperti "Sayang Awak" atau sesuatu yang kreatif seperti sebuah puisi. Letakkan nota-nota ini di tempat yang tidak disangka oleh orang yang dikasihi.


4. Hadiah Ketawa: Berikan sesuatu yang melucukan seperti gambar kartun atau artikel. Mesejnya ialah, "Saya suka ketawa bersama awak."


5. Hadiah Puji-Pujian: Sesuatu yang simple seperti "Warna biru memang ngam dengan awak" atau "Sedap masakan awak" mempunyai nilai yang tinggi kepada orang yang mungkin merasa dia


6. Hadiah Bantuan: Tolong basuh pinggan mangkuk, buang sampah, jaga anak, dll.


7. Hadiah Bersendirian: Ada ketika kita hanya mahu bersendiri. Peka kepada saat-saat itu dan berilah masa dan ruang untuk dia bersendiri.


8. Hadiah Keceriaan: Cuba sedaya upaya supaya kita sentiasa ceria apabila bersama orang-orang yang dikasihi.


9. Hadiah Riadah: Sertai sesuatu sukan/aktiviti yang disukai oleh orang yang dikasihi. Kalah pun tak apa, kamu masih menang.


10. Hadiah Doa: Selalu berdoa untuk kesejahteraan orang-orang yang dikasihi dan beritahu mereka yang mereka setiasa berada di dalam doa kita.



Emmm...mulai sekarang cubalah beri hadiah seperti di atas tu, selain hadiah yang mahal2 biasa anda beli tu...hehehe. Selamat mencuba.

2 comments:

samanosuke_04 said...

hehe... ingatkan hadiah fizikal tadi.. hoho, aku dah pikir ps3, ds, etc.. daa tadi

Admin said...

isss tk elok fikir ke situ je..hahaha

Blog Widget by LinkWithin