Kenalan Cinta

Tuesday, April 20, 2010

Tanda-Tanda Cinta Berakhir



Dalam hubungan sesebuah cinta pasti ada pasang suruhnya. Namun sekiranya anda berasakan hubungan sudah ‘KRITIKAL, cuba lihat tanda-tandanya, supaya anda tahu apakah hubungan itu masih mampu diteruskan ataupun tidak.

1. Bila nombor telefon rumah atau handphone si Dia berubah. Sudahlah begitu, kamu tidak diberitahu sama sekali. Di nombor lama, kamu cuma mendengar voice mail yang mengatakan bahwa nombornya sudah berubah.

2. Dia tidak lagi mencari kamu. Kalau dulu setiapkali ada waktu terluang, ia selalu mencari-cari waktu berduaan dengan kamu, sekarang si dia lebih suka menghabiskan waktu terluangnya dengan orang lain atau teman-temannya.

3. Dia pindah rumah … tanpa memberitahu kamu Alasannya, ‘lupa’. Hmmm, ini kamu harus tanya, “Lupa atau buat lupa ?” Ini tanda yang cukup berat, bererti si dia tak mahu berurusan lagi dengan kamu.

4. Bersikap Tidak Peduli Lagi. Tiba-tiba saja si dia tak peduli lagi, kalau kamu merajuk serta tak menaruh perhatian terhadap apa yang kamu (tidak) sukai, dan apa pun yang kamu lakukan. Pendeknya, kamu kamu mahu berontak pun, dia tetap tak peduli.

5. Foto kamu hilang.Foto kamu yang selalunya berada didompet, di meja belajar/kerja, atau dikamarnya sudah tiada lagi Ah, kalaubegini, foto kamu tidak bererti apa-apa lagi, selain nostalgia di dalam laci atau di kotak kasut.

6. Dia lebih senang keluar bersama teman-temannya. Ciri-ciri ini sudah sangat jelas , mana ada kekasih yang lebih suka menghabiskan waktu dengan teman-temannya sendiri berbanding dengan buah hatinya? Sedarlah, kamu bukan lagi Nombor Satu dalam hidupnya.

7. Dia ‘lupa’ hari jadi kamu. Dia tidak lagi ambil berat tentang hari-hari istimewamu. Malah hari jadi kamu yang dulunya disambut dengan penuh istimewa tidak lagi dia ingat. Itu tandanya dia sudah jemu atau bosan dengan kamu.

8. Dia banyak mendiamkan diri Si Dia yang periang dan lucu tiba-tiba menjadi pendiam dan membosankan ketika bersama kamu. Malah dia lebih suka menyendiri dan jarang berkomunikasi dengan kamu walau melalui telefon. Kamu yang penat menelefon dia tetapi dia tidak pernah mahu menelefon kamu lagi.

9. Dia sudah punya kekasih baru. Mahu ditunggu apa lagi? Adakah kamu mahu dimadu? Lupakan saja dia dan carilah orang lain yang lebih menghargai kamudan mencintai kamu.

10. Dia berterus-terang mengatakan segalanya sudah berakhir. Kalau hubungan ini secara jelas disebut SUDAH BERAKHIR oleh kekasih kamu, ertinya memang sudah berakhir. Si Dia terang-terangan menunjukkan minatnya terhadap kamu sudah tidak bererti apa-apa. Lebih baik BERUNDUR dari terus merayu agar hubungan itu diteruskan.

11. Si dia selalu berkasar jika bercakap dengan anda - percakapan yng selalu menyebabkan pergaduhan atau percakapan yng menyindir peribadi kita sedangkan sebelum nie percakapanya bagai lembut gigi dari lidah....

6 comments:

jiha@Gha said...

jiha selalu buat yg nO 4 tu..dulu lar..skrg x..hehe

Roxy zai said...

cinta kami pernah hampir nak berakhir..tapi berjaya diselamatkan~..
masih bersama ke hari ni^_^

Kyuubi_85 said...

kdg2 berlaku jg benda ni disebabkan benda lain. cnthnya masa dia takde modd mesti berdiam diri even bersama kekasih.

tp bab lupa tu mmg tak boleh diterima.

Admin said...

emm itulah....jodoh ptemuan di tangan Tuhan

livola girlz said...

pakwe aq pun nmpk dh brubah sjak tkar no baru nie.. tpup tak.. cal tak ble gduh je trus ckp hbgn kita stakat nie je n trus ltak nfon. yg skit nya bila dia buat hal msa aku tgh exam mid sem dlu mcm2 smpah dgn aku.... skrg aku mrajuk pon dh xpduli.

livola girlz said...

pakwe aq pun nmpk dh brubah sjak tkar no baru nie.. tpup tak.. cal tak ble gduh je trus ckp hbgn kita stakat nie je n trus ltak nfon. yg skit nya bila dia buat hal msa aku tgh exam mid sem dlu mcm2 smpah dgn aku.... skrg aku mrajuk pon dh xpduli.

Blog Widget by LinkWithin